Головною метою НБДЮ стає створення сприятливих умов для повноцінного морального, психологічного, духовного, фізичного розвитку обдарованих дітей, становлення творчої особистості, здатної до продуктивної праці у динамічному світі.
Основними завданнями роботи з обдарованими дітьми та молоддю є:
- різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб;
- збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
- виховання дитини як громадянина країни, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях;
- пошук, розвиток і підтримка здібних, обдарованих вихованців;
- формування здорового способу життя вихованців.
Ключовими засадами роботи з обдарованими дітьми є ідеї педагогіки життєтворчості особистості та розвиток ключових компетентностей дитини.
Реалізація діяльності здійснюється через трансформування діяльності закладу в усіх його ланках, а саме:
- створення інноваційного творчого середовища для педагогів, працюючих з обдарованими дітьми, вироблення в них професійно мотивованих підходів до своєї діяльності;
- модернізація змісту і структури навчально-виховного процесу;
- посилення практичної і творчої діяльності у змісті всіх творчих об’єднань;
- розробка авторських програм, навчальних планів;
- широке використання дослідницьких методів, технологій і проектів;
- освоєння нових соціальних технологій ефективного партнерства.
Мета і основні завдання роботи:
- всебічне сприяння розвитку обдарованої дитини, формування творчої особистості, створення оптимальних умов роботи із здібними та обдарованими вихованцями, надання методичної допомоги педагогічним працівникам.
Функціонування здійснюється через реалізацію таких завдань:
- створення системи цілеспрямованого виявлення інтелектуально й творчо обдарованих дітей на основі комплексної діагностики;
- розвиток творчого потенціалу педагогічних кадрів закладу, їх самоосвіта, перепідготовка;
- розробка та апробація нових навчальних планів, програм, методичних рекомендацій для забезпечення ефективної роботи з даною категорією вихованців;
- впровадження нових освітніх технологій, психолого-педагогічних, медичних рекомендацій з питань навчання, виховання, розвитку творчих здібностей дітей.