ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКЛАД

Ніжинський Будинок дітей та юнацтва Ніжинської міської ради Чернігівської області, скорочено: НБДЮ.

 Ніжинський Будинок дітей та юнацтва – це дружна родина, де діти пізнають світ, де педагог живе інтересами і проблемами  вихованців, допомагає дітям їх вирішувати; де панує добро і злагода. Заклад – це стартовий майданчик для добрих справ , де педагоги прагнуть допомогти успішному зростанню кожної дитини.

В НБДЮ працює  педагогів: 23 – основних працівників, 12– сумісників.

 Освітою охоплено 919 вихованців.

Вже четвертий рік поспіль педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою – «Соціальне партнерство позашкільного навчального закладу у площині розвитку життєвих компетентностей особистості. Спільний шлях у майбутнє!».

 

ІНФОРМАЦІЙНО–ПРОФЕСІЙНА КАРТА

ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

2023/2024 н. р.

 

  1. Назва закладу Ніжинський будинок дітей та юнацтва

      2. Педагогічний колектив, з них (основні - , сумісники - )    23 – основні, 12 – сумісники

   3. Науково-методична проблема закладу в 2023/2024 н.р., рік вивчення  «Соціальне партнерство позашкільного навчального закладу у площині розвитку життєвих компетентностей особистості. Спільний шлях у майбутнє» (4-й рік)

      4. Загальна кількість гуртків/груп   - 71 група

5. Загальна кількість вихованців   - 919 вихованців

6. Напрямки діяльності та гуртки (додаток 1)

7. Обдаровані діти (додаток 2)

8. Орган учнівського самоврядування (додаток 3)

9. Клуби (назва, ПІБ керівника) ---

10. Музеї, світлиці (назва, ПІБ керівника)  ---

      11. Колективи зі званням «Зразковий», «Народний» (додаток 4)

    12. Вивчення перспективного педагогічного досвіду (тема, кого вивчають і хто вивчає, який рік) «Виявлення та підтримка інтелектуального потенціалу обдарованої молоді міста Ніжина шляхом залучення до участі в міських, обласних та Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах», Сурков Василь Миколайович, 3-й рік.

      13. Список молодих педагогів (додаток 5)

14. Запис облікових даних закладу в Instagram, Facebook  - Ніжинський-Будинок-дітей-та-юнацтва-1777313505835277/

      15. Чи маєте можливість працювати дистанційно в платформі ZOOM  - так

      16. Форма роботи закладу (офлайн, онлайн, змішана) – офлайн

 

17. Директор (ПІБ)  Примаченко Валерій Степанович

18. Методист (ПІБ): Прудько Віктор Олександрович – завідуючий методичним відділом

19. Культорганізатор (ПІБ): Мохир Марина Семенівна

20. Практичний психолог (ПІБ):  Дворська Вікторія Віталіївна

21. Поштова адреса закладу: 16600, вул. Богуна, 14-б, м. Ніжин, Чернігівська область  

22. Електронна адреса закладу: nbdu17@gmail.com

 

 

Додаток 1

Напрямки діяльності та гуртки

 

Напрям

діяльності

Назва

гуртка

Програма за якою працює

(рік затвердження)

П І Б

керівника гуртка

Звання

К-сть груп

К-сть

дітей

1

Художньо-естетичний

Хореографічний «Живчики»

Адаптована, Наказ Управління освіти Ніжинської міської ради від 30.09.2019 р. № 330

Гомоляко С.І.

Керівник гуртка

2

30

2.

«Юний піаніст»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Шевченко О.Л.

Керівник гуртка

1

5

3

«Співаночка»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Тітова М.І.

Керівник гуртка

3

35

4

«Українська руханка»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Гомоляко С.І.

Керівник гуртка

4

60

5

«Співочі дзвіночки»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Шевченко О.Л.

Керівник гуртка

3

45

6

ЗХА «Арабеск»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Лисиця О.А.

Керівник гуртка-Методист

3

45

7

«Ігротехніки»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 1 від 30.08.2021 р.

Наконечна І.В.

Керівник гуртка

3

25

8

«Акторська майстерність «ІрБіс»

Типова МОН, навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичний напрям, випуск 4, Київ, 2021

Наконечна І.В.

Керівник гуртка

3

45

9

«Феєрія»

Типова, схвалена науково-методичною радою з питань освіти МОН (протокол № 3 від 21.06.2007)

Ігнатова С.Ю.

Керівник гуртка

1

15

10

«Вертеп»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Морозова Л.Г.

Керівник гуртка

1

15

11

Декоративно-вжитковий

«Образотворче мистецтво»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Коросько Р.В.

Керівник гуртка

4

50

12

«Світ майстрів»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Коросько Р.В.

Керівник гуртка

1

15

13

«Гроно калинове»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Сачек І.М.

Керівник гуртка

5

75

14

«Дивосвіт ліплення»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Ярешко О.С.

Керівник гуртка

2

30

15

«Берегиня»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Ярешко О.С.

Керівник гуртка

2

30

16

«Барви рідної землі»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Нагорянська Л.В.

Керівник гуртка

4

60

17

Соціально-гуманітарний

«Цікава математика»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Забродська І.М.

Керівник гуртка

4

60

18

«Рідна мова»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Кравченко С.В.

Керівник гуртка

4

60

19

«Говоримо англійською»

Комплексна програма школи раннього розвитку дит. обдарованості «Паростки», затверджена педагог. радою НБДЮ, протокол № 3 від 07.09.2022 р.

Постнікова О.Ю., Ващенко Ю.Ю.

Керівник гуртка

4

60

20

«Говоримо англійською»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Примак І.Г., Мохир М.С.

Керівник гуртка

3

45

21

«Говоримо англійською»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Ващенко Ю.Ю.

Керівник гуртка

1

15

22

«Лідер»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Бутенко С.В.

Керівник гуртка

1

15

23

Науково-дослідний

«Клуб інтелектуальних ігор»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Сурков В.М.

Керівник гуртка-Методист

5

45

24

«Брама історії»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Прудько В.О.

Керівник гуртка

1

4

25

«Літературні стежини до успіху»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Головко І.М.

Керівник гуртка

1

4

26

«Відродження»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Сунка Т.С.

Керівник гуртка

1

4

27

«Основи екологічної безпеки»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Трофименко О.В.

Керівник гуртка

1

4

28

«Юні дослідники»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Цись Т.В.

Керівник гуртка

1

4

29

«Мистецтвознавство»

Адаптована, погоджено педагогічною радою НБДЮ, протокол № 9 від 11.09.2023 р.

Ровенчин К.В.

Керівник гуртка

1

4

 

                                                                                                                                                                                        Додаток 2

16. Список обдарованих дітей позашкільного закладу

        

Прізвище, ім’я

гуртківця

Вік

Назва гуртка

Результативність

(конкурси, виставки, змагання)

ПІБ керівника гуртка

1

Івченко Марія

13

Вокальний гурток

«Співаночка»

Міжнародний дистанційний конкурс «Золота осінь» - І місце

Тітова Марина Ігорівна

2

Суббота Єва

12

Міжнародний дистанційний конкурс «Золота осінь» - ІІ місце

3

Ігнатенко Дарина

16

«Акторська майстерність –ІрБіс»

 

Всеукраїнський конкурс «Зірки України» - І місце

Переможець ХІХ Міжнародного конкурсу «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності»

Лауреат ІІ ступеня ІІ Всеукраїнського багатожанрового двотурового конкурсу мистецтв» Велика родина – моя Україна»

ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі творчості дітей «За нашу свободу»

І премія Всеукраїнський багатожанровий конкурс «Вишукані таланти 2022»

Наконечна Ірина Володимирівна

 

4

Левенко Анна

11

ІІ місце у Всеукраїнському конкурсі «Моя Україна – моя гордість» 2022р.

ІІ місце у Всеукраїнському конкурсі «Зірки України»

І місце у ІІ Всеукраїнському двотуровому конкурсі мистецтва «Різдвяна Україна»

Лауреат ІІ премії ІІ Всеукраїнськго двотурового фестивалю-конкурсу «Країна Кобзаря»

Переможниця Всеукраїнського онлайн-конкурсу «Конституція для всіх: і дорослих і малих»

І місце у Всеукраїнському дистанційному конкурсі 2Таланти України»

5

Солдатенко Ілона

15

Переможець у номінації «Художнє читання» у Всеукраїнському конкурсі «Зірки України»

Диплом І ступеня у 4 Міжнародному багатожанровому дитячому онлайн фестивалі «Моя зимова казка»

6

Деркач Владислава

10

«Ігротехніки»

І місце  Всеукраїнський багатожанровий конкурс «Вишукані таланти», І місце Всеукраїнський двотуровий конкурс мистецтв «Різдвяна Україна»

7

Костирко Анна

15

«Літературні стежини до успіху»

Всеукраїнський конкурс на написання ессе «Війна за свій шлях» - переможець 1 обласного етапу

Головко Ірина Миколаївна

8

Дука Ангеліна

11

«Образотворче мистецтво»

Диплом  І ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Мрії збуваються»

Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Осінь золота»

ІІ місце у Міжнародному конкурсі дитячої листівки  «Дітям світу – сонце і мир»

І місце у Всеукраїнському конкурсі декоративно-ужиткового та прикладного мистецтва

Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Світ моїх мрій»

 Диплом І міця у Всеукраїнському конкурсі «Кольори миру»

Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Казкове різдво»

Коросько Руслана Вікторівна

 

Дука Ангеліна

12

«Світ майстрів»

ІІІ місце у І Всеукраїнському онлайн конкурсі з образотворчого та  прикладного мистецтва  «Моя вільна країна»

ІІ місце у 4 Всеукраїнській анлайн виставці «Талановиті.Наполегливі.Успішні.»

Конкурс дитячого малюнка «Прикордонник –мій захисник» - ІІ місце

9

Тира Анна

8

«Світ майстрів»

Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі дит. творчості до Всесвітнього Дня домашніх тварин «Мій домашній улюбленець»

Диплом ІІІ ступеня у 5 Всеукраїнському благодійному конкурсі «Країна майбутнього»

10

Марченко Анастасія

12

«Берегиня»

І місце у 5 Всеукраїнському дистанційному конкурсі образотворчого, декор.-ужитк. та сучасного мистецтва «Битва жанрів АРТ»

ІІ місце у Всеукраїнському дистанційному мистецькому конкурсі «Оберегова лялька-мотанка»

ІІ місце у 4 Всеукраїнській анлайн виставці «Талановиті.Наполегливі.Успішні.»

ІІІ місце у обласному дистанційному конкурсі з образот. та декоратив.мистецтва «Етно зима»

Диплом ІІІ ступеня  у Всеукраїнському конкурсі дит.творчості до Дня захисника України «Перемога»

ІІ місце у Всеукраїнському дистанційному багатожанровому конкурсі «Крила кохання»

Ярешко Олена Сергіївна

11

Вихованці Зразкового хореографічного ансамблю «Арабеск»

З 5 до 17

ЗХА «Арабеск»

Міжнародний багатожанровий двотуровий конкурс мистецтв «Art. Holiday. Bulgaria -2023» - лауреати І ступеня

Гран-прі  Всеукраїнського двотурового багатожанрового конкурсу мистецтв «Україна – це ти!»

7 Міжнародний дитячий та молодіжний фестиваль-конкурс хореографічного мистецтва «Квітневі викрутаси» - 4 І-х місця

Лисиця Оксана Анатоліївна

12

Вихованці хореографічного гуртка «Живчики»

 

«Живчики»

Лауреати І ступеня у Всеукраїнському двотуровому багатожанровому конкурсі мистецтв «Ми – щасливі діти України»,  Всеукраїнський фестиваль «Свято танцю» - І місце

Гомоляко Світлана Іванівна

13

Багдан Старчак

11

«Говоримо англійською»

Обласний заочний фестиваль-конкурс обдарованої молоді «Поліський зорепад» - І місце

4 Всеукраїнській анлайн виставці «Талановиті.Наполегливі.Успішні.» -ІІ місце

Примак Ірина Григорівна

14

Тимур Гордієнко

14

«Клуб інтелектуальних ігор»

Обласний заочний фестиваль-конкурс обдарованої молоді «Поліський зорепад» - І місце

 

Сурков Василь Миколайович

15

Василенко Анна

15

«Співочі дзвіночки»

Міжнародний конкурс мистецтв «Star market» - ІІІ премія

Шевченко Олена Сергіївна

16

 

 

 

 

17

Луговська Марія

 

 

 

 

Масленко Анастасія

14

 

 

 

 

14

«Світ майстрів»

 

 

 

 

«Світ майстрів»

Диплом І ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Перемога»

Диплом І ступеня у Всеукраїнському конкурсі «Чарівна осінь»

І місце у 5 Всеукраїнському дистанційному конкурсі образотворчого, декор.-ужитк. та сучасного мистецтва «Битва жанрів АРТ»

Диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського онлайн-конкурсу з образотворчого та декор.-приклад. мистецтва «Моя вільна Україна»

Коросько Руслана Вікторівна

18

Дмитришина Анна

11

«Дивосвіт ліплення»

Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу дит. творчості до Всесвітнього дня домашніх тварин «Мій домашній улюбленець»

Ярешко Олена Сергіївна

19

Гутнік Варвара

6

«Барви рідної землі»

Конкурс дитячої творчості «В родинному колі» - ІІ місце

Всеукраїнська онлайн-виставка-конкурс «Талановиті.Наполегливі.Успішні.» -ІІ місце

Нагорянська Людмила

Володимирівна

20

Петрух Василіса

6

«Барви рідної землі»

Конкурс дитячої творчості «В родинному колі» - ІІ місце

Всеукраїнська онлайн-виставка-конкурс «Талановиті.Наполегливі.Успішні.»- ІІ місце

21

Цюрток Маргарита

6

«Барви рідної землі»

Конкурс дитячої творчості «В родинному колі» - ІІ місце

Творчий конкурс «Мандрівник козацького роду - ІІ місце

22

Заміна Вероніка

6

«Барви рідної землі»

Творчий конкурс «Мандрівник козацького роду - ІІ місце

23

Скрибка Поліна

9

Вокальний гурток «Феєрія»

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «До небес летять голоси» -лауреат І премії

Міжнародний конкурс «Zimni Pohadka» Прага.2022р. –диплом І ступеня

«International contests of children and youth Summertime» Одеса, 2022

Ігнатова Світлана Юріївна

 

24

Кирієнко Данило

8

Вокальний гурток «Феєрія»

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «До небес летять голоси» -лауреат І премії

Міжнародний конкурс «Zimni Pohadka» Прага.2022р. –диплом І ступені

25

Зазименко Владислава

10

«Дивосвіт ліплення»

ІІІ місце  у Відкритому конкурсі дитячої творчості «В родинному колі»

Ярешко Олена Сергіївна

26

Вихованці гуртка

 

«Брама історії»

ІІ місце у обласному заочному фестивалі-конкурсі «Поліський зорепад»

Прудько В’ячеслав Олександрович

27

Черненко Роман

15

«Образотворче мистецтво»

Переможець Всеукраїнського конкурсу «Пожежі можна запобігти»

Коросько Руслана Вікторівна

28

Зоценко Мілана

9

І місце Всеукраїнський багатожанровий фестиваль-конкурс «На струнах Кобзаревої душі»

29

Добреля Мілана

9

Всеукраїнська виставка-конкурс «Знай і люби свій край» ІІ місце

30

Ковшута Софія

14

Всеукраїнський конкурс з образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва «Вижницька палітра» ІІ місце

31

Роман Хуртовський

9

«Ігротехніки»

Гран-прі Всеукраїнського онлайн-конкурсу правового просвітництва «Конституція для всіх: і дорослих, і малих»

Наконечна Ірина Володимирівна

32

Поліна Шекера

9

«Ігротехніки»

Гран-прі Всеукраїнського щнлайн-конкурсу правового просвітництва «Конституція для всіх: і дорослих, і малих»

33

Тимур Ведиборенко

9

«Ігротехніки»

ІІІ місце у номінції «Художнє читання» Всеукраїнського конкурсу читців ім.Т.Г.Шевченка

34

Ткаченко Михайло

10

«Ігротехніки»

Гран-прі Всеукраїнського онлайн-конкурсу правового просвітництва «Конституція для всіх: і дорослих, і малих»

 

Додаток 3

Список членів районної ради старшокласників

Прізвище, ім’я  

 

Посада

1

Залозна Аліна Олександрівна

Контент-мейкер

2

Калашник Іван Олександрович

Секретар

3

Лавреха Марина Олександрівна

Член ради

4

Маркович Ольга Сергіївна

Заступник Президента

5

Науменко Олена Юріївна

Координатор волонтерства

6

Петрух Валерія Володимирівна

Арт-дизайнер

7

Степнова Єлізавета Вячеславівна

Президент

8

Петрик Крістіна Юріївна

Член ради

9

Явон Софія Вадимівна

Координатор по спорту

10

Яловська Анастасія Сергіївна

Член ради

 

 

 

Додаток 4

Колективи, гуртки, що мають звання «Народний», «Зразковий»                                                                                                                                                                                  Назва закладу Ніжинський Будинок дітей та юнацтва                                                                                                                                                                                

Повна назва колективу

Звання

Рік присвоєння

або підтвердження звання

ПІБ художнього керівника

Контакти керівника

1.

Зразковий хореографічний ансамбль «Арабеск»

«Зразковий»

2018 (підтвердження)

Лисиця Оксана Анатоліївна

04631 7 19 15

 

Список молодих педагогів

(ВІДСУТНІ)

П І Б

       Педагога

 

           Посада

 

    Стаж роботи

 

            Назва гуртка

Кількість

Груп

Дітей

 

 

Навчальні програми позашкільної освіти розроблені з врахуванням основних положень Закону України «Про позашкільну освіту», Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. № 433, вимог Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 17.06.2008 р. № 537,  зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.07.2008 р. за № 628/15319. Відповідно до організаційно-педагогічних умов гуртка, групи можуть бути внесені зміни до навчальних програм.

За цими навчальними програмами можуть проводитися заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 10.12.2008 р. № 1123.

Ніжинський Будинок дітей та юнацтва працює за слідуючими напрямами позашкільної освіти:

-  художньо-естетичний;

- соціально-гуманітарний;

- декоративно-вжитковий

- науково-дослідний

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи заняття, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, інтегровані та навчально-практичні заняття,  які педагог організує у межах заняття або в вільний час. Вибір форм і методів навчання у вихованців керівник гуртка визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих гуртків.

Формування ключових компетентностей вихованців таких як ціннісно-смислові, загальнокультурні, навчально-пізнавальні, інформаційні, комунікативні, соціально-трудові, особистісного самовдосконалення   забезпечується в процесі педагогічно керованої пізнавально-практичної і комунікативно-творчої діяльності дітей та учнівської молоді в позашкільному освітньо-виховному просторі.

Рівень знань, умінь і навичок вихованців за навчальними програмами визначається під час проведення підсумкових занять, виконання практичних завдань, організації виставок творчих робіт, участі у різнопланових масових заходах.

Навчання в гуртках  здійснюватиметься за чинними програмами відповідно до переліку програм,  рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах позашкільної освіти у 2021/2022  навчальному році.

Чисельний склад груп дітей за заняттях визначається Статутом Ніжинського Будинку дітей та юнацтва та навчальною програмою.

Основною формою здобуття освіти в НБДЮ є очна (денна) форма. В умовах пандемії COVID-19 та введення карантину – дистанційна форма або очно-дистанційна форма.

Варіативний підхід до реалізації навчальних програм передбачає можливість коригування їх змісту з урахуванням соціального запиту, потреб батьків, конкретних умов і можливостей закладу позашкільної освіти.

На початку ХХІ століття національна система освіти України вирішує актуальне завдання – давати молоді не тільки освіту, а й виховувати творчу, суспільно-активну, політично грамотну, компетентну особистість. Оновлення змісту позашкільної освіти спонукає педагогічний колектив нашого закладу до пошуку тільки для нас притаманних шляхів створення привабливого іміджу позашкільного закладу та знаходження шляхів зацікавленості й стимулювання бажання вихованців відвідувати позашкільний заклад із радістю й надією. Сучасний освітній позашкільний заклад повинен виконувати замовлення особистості – бути конкурентноздатною у суспільстві з ринковою економікою, вміти планувати стратегію власного життя, орієнтуватись у системі найрізноманітніших суперечливих і неоднозначних цінностей, визначати своє життєве кредо й свій життєвий стиль.

Сьогодні позашкільна освіта, інтегруючись у загальному освітньому просторі, може реально слугувати державі у всебічному розвитку та соціалізації, вихованні та навчанні нової людини, адекватної до викликів сучасності та вимог життя. Зараз нам, позашкільникам, необхідне головне – показати, яка місія, філософія наших закладів, домогтися їх визнання, розуміння та схвалення громадськістю.

Наш позашкільний заклад є складним за структурою цілісним утворенням, у якому домінує єдність цінностей, процесу, системи та результату, функціонування якого відбувається за умов правового, фінансового, інформаційно-методичного, матеріально-технічного, кадрового забезпечення. Яскраво виражена специфіка впливу позашкільного закладу на особистість дитини, передусім, полягає у добровільності й праві вибору занять, різноманітності і альтернативності спілкування як з однолітками, так і з педагогами, диференційованості за інтересами та захопленнями, унікальних можливостях щодо інтелектуального та творчого становлення особистості.

 

Завдяки наявності сприятливих умов, відповідній психологічній атмосфері, взаємодії суб'єктів педагогічного процесу розвиток особистості вихованця позашкільного закладу здійснюється по висхідній. Саме це і стало підґрунтям для створення в Ніжинському Будинку дітей та юнацтва акмеологічної моделі позашкільного закладу. Для цього ми маємо, по-перше, згуртований колектив однодумців, людей із високою культурою, які бажають працювати по-новому, орієнтуючись на дитину, на її особистісний розвиток. По-друге, адміністрація, яка є каталізатором усього нового, перспективного, уміло адаптує всі нововведення для свого закладу, мотивує колектив на плідну роботу. Акмеологічність сфери позашкільної освіти, її багатоукладність, варіативність, безоплатність, доступність та практичне спрямування слугує формуванню компетентної, соціально-зрілої та конкурентоспроможної творчої особистості, носія національних цінностей і загальнолюдських надбань, вироблення в вихованці закладу акмеологічної позиції – гуманістичної орієнтації особистості на досягнення успіху, здоров’я, високих результатів власної діяльності, орієнтації на саморозвиток, самореалізацію, саморефлексію в особистісному, духовному, професійному аспектах. Акмеологічна позиція закладена у гаслі, під яким працюють наші педагоги: «НБДЮ – заклад життєтворчості та успіху».

Згідно з науково-методичною проблемою «Соціальне партнерство позашкільного навчального закладу у площині розвитку життєвих компетентностей особистості. Спільний шлях у майбутнє» педагогічний колектив спрямовує свою роботу на виховання свідомих і компетентних громадян, які знають і цінують національну культуру, поважають цінності інших народів, мають свідому соціальну позицію та здатні її відстоювати, гідно представляти свою країну в міжнародному діалозі. У цілому система позашкільної освіти є розвивальною як для дітей самого різного віку – від дошкільнят до випускників загальноосвітніх і середніх професійних навчальних закладів, так і для їх батьків, а також для педагогів.

Позашкільні навчальні заклади мають суттєвий потенціал і вагомий досвід у вирішенні актуальних освітніх завдань, зокрема формування соціальних, загальнокультурних, здоров’язберігальних та інших компетентностей і світогляду дітей і молоді, підготовки їх до свідомого вибору майбутньої професії, створення умов для набуття позитивного соціального досвіду та творчої самореалізації.

Оскільки основою позашкільної освіти завжди було визнання права дитини на вільне самовизначення та самореалізацію, невід’ємного її права на свободу вибору, то саме позашкільні навчальні заклади мають суттєвий потенціал для формування та розвитку компетентностей особистості.

Цей потенціал закладений у самому змісті позашкільної освіти, орієнтованої на реальні інтереси, запити та потреби дітей різного віку. Форми організації навчально-виховного процесу зорієнтовані, як правило, на включення дитини в практичну діяльність.

Для педагогів-позашкільників впровадження компетентісного підходу є природним і не таким проблематичним, як для шкільних учителів, адже освітній процес у позашкільному закладі є особистісно зорієнтованим, його головною фігурою є дитина: її здібності, інтереси, ціннісні орієнтації та життєвий досвід.

З 10 чинних ключових компетентностей найбільш прийнятними для позашкільної діяльності є п’ять: пізнавальна, творча, соціальна, здоров’язберігаюча та морально-етична компетентності.

Серед методів компетентісної педагогіки найбільш популярними та ефективними для позашкільного закладу є: метод проектів, конструкторський метод, ігрові методи, метод проблемного навчання, метод набуття власного досвіду через освоєння технології покрокового навчання в майстер-класах.

Аналіз ситуації в місті, мікрорайоні нашого позашкільного закладу, психолого-педагогічного мікроклімату в НБДЮ та філії, аналіз результативності освітньо-виховної діяльності НБДЮ дозволяє стверджувати, що зайнятість дітей та учнівської молоді в позанавчальний час у нашому навчальному закладі, сформованість вибору певного напрямку занять сприяють організованості, умінню правильно розподілити час, обрати той чи інший напрям подальшої професійної діяльності. 

Осучаснення системи управління Ніжинським Будинком дітей та юнацтва, досягнення якісного результату освітньо-виховної діяльності відбувається за умови впровадження системно-діяльнісного підходу, який допомагає збагатити методичний, психолого-педагогічний арсенал управлінського впливу на зміст та рівень оновлення освітньо-виховної діяльності позашкільного закладу, забезпечити єдність вимог до оновлення змісту позашкільної освіти, сприяти професійному зростанню творчих педагогів-позашкільників, зробити позашкільний заклад осередком соціальної адаптації вихованця в реальному житті, місцем культурного дозвілля, життєтворчості і життєдіяльності, центром для формування творчої діяльності та участі в різних аспектах суспільного життя, місцем втілення в життя соціально-виховних проектів, храмом мистецтва та інтелектуального розвитку, центром здійснення мрій і сподівань вихованців.

Формування демократичного, толерантного середовища навчання та виховання є не тільки потребою суспільства, але й необхідним засобом збереження конкурентоспроможності навчально-виховного закладу. У контексті розвитку закладу важливе значення має ефективна взаємодія адміністративно-методичного складу та колегіальних органів управління закладом, а саме: педагогічної ради, методичної ради, художньої ради, батьківського активу, органів дитячогосамоуправління.

Розташований у затишному куточку центра Ніжина в стінах дореволюційної споруди, НБДЮ більш ніж півстоліття є одним із найбільш доступних та масових позашкільних закладів міста, що охоплює широкий спектр напрямків діяльності: художньо-естетичний, декоративно-прикладний, культурно-дозвільний, гуманітарний, соціально-реабілітаційний, військово-патріотичний.

Ураховуючи трирівневий принцип навчання, навчально-виховний процес у нашому закладі насичений такою творчою діяльністю, яка сприяє повному задоволенню й розвитку пізнавальних можливостей гуртківців різного віку, надає їм максимальну свободу для творчого просування, пробуджує прагнення цікаво провести дозвілля, тобто передбачає органічне поєднання професійної діяльності організаторів позашкільного виховання із творчими намірами й діями дітей у єдиному пізнавально-творчому процесі.

Поряд із формуванням національної самосвідомості, вивченням дітьми рідної мови, історії, культури, мистецтва, народних традицій і звичаїв у центр уваги педагогічних працівників нашого позашкільного закладу поставлена проблема розвитку творчої особистості, своєчасного виявлення обдарованих дітей шляхом ранньої і поетапної діагностики, використання засобів, які стимулюють розвиток їхніх творчих потенційних можливостей.

Кожна з гурткових груп – це своєрідна школа становлення особистості, де для багатьох дитяче захоплення з часом переросте в покликання. Хтозна, може хтось із вихованців свою дитячу мрію, виплекану саме у Будинку дітей та юнацтва, візьме за дороговказ і присвятить їй своє життя, як зробили це 7 випускників закладу, які зараз працюють у ньому педагогами. А це є доказом того, що результатом грамот­но організованої навчально-виховної, колективно-творчої роботи є випускник закладу, у якого сформовано достатній для забезпечення його самостійності в різноманіт­них сферах життєдіяльності рівень соціальної й духовної зрі­лості. Саме зрілість – це показник якості освіти, акме-вершина розвитку процесів дорослішання молодої людини. Випускник нашого закладу – це здорова (фізично, духовно, психічно) лю­дина, творча особистість із розвиненою потребою в самореалізації й самовдосконаленні, з гуманіс­тичним світоглядом і почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.

Юні таланти є, з ними лише треба талановито працювати. Перспективним напрямком у кадровій політиці нашої установи є підвищення компетенцій і професійної майстерності педагогів НБДЮ, орієнтоване на розвиток ціннісно-смислового аспекту педагогічної творчості, мотивування й формування готовності до педагогічного креативу. Лише успішний педагог здатний спонукати дитину прагнути до успіху й досягати перемоги.

Високі запити суспільства й освіти спрямовують педагога на постійний пошук шляхів удосконалення навчально-виховного процесу, передбачають наступність між допрофільним і профільним етапами навчання, коли потрібен педагог, який працює у форматі творчих шукань, що ґрунтуються на здобутках традиційної методики та включають інноваційні елементи, педагог, самомотивований не на репродукцію, а на експеримент, дослідження, новаторство. Серед педагогічних працівників Ніжинського Будинку дітей та юнацтва: лауреати обласних та всеукраїнських конкурсів педагогічної майстерності, керівник зразкового ансамблю танцю «Арабеск» Лисиця О. А., регіональний координатор шкільних клубів інтелектуальних ігор у Чернігівській області Сурков В. М. та ін.

Націлюючи педагогів на те, що досвід необхідно презентувати, ми створюємо для цього такі можливості: утілення цікавих педагогічних знахідок на відкритих творчих заняттях; представлення систематизованих матеріалів досвіду, педагогічних портфоліо під час організаційно-методичних заходів, під час атестації педпрацівників (заступник директора з НВР Постнікова О. Ю.); участь у педагогічних виставках, ярмарках та конкурсах педагогічної майстерності. Всього за минулий  навчальний рік методичний відділ (зав. відділом Прудько В. О.).  В постійному полі зору методичного аудиту професійний розвиток керівників закладу, на діагностичній основі здійснюється адресна допомога молодим та малодосвідченим фахівцям.

Пріоритетне завдання адміністрації, педагогів, методистів, психолога – сприяти збереженню й укріпленню фізичного й психічного здоров’я вихованців. У наш час – час бурхливого розвитку інформаційних технологій, безперервних суспільно-політичних змін – ця проблема набула особливого соціального значення. Інтелектуально-творчий розвиток, виховання духовності та формування загальної культури підростаючого покоління неможливі без навичок здорового способу життя, уміння подолати негативні емоції. Саме тому, в основу діяльності НБДЮ покладено ідею інтеграції навчально-розвиваючих і здоров’язберігаючих технологій.

Національним пріоритетом держави є якість освітніх послуг. Оскільки в системі позашкільної освіти немає державних стандартів, які б визначали якісні вимоги до діяльності та її результатів, то важливим критерієм якості роботи позашкілля стає зростання попиту на його послуги. Педагогічний колектив НБДЮ цілеспрямовано працює над формуванням чіткої програми створення іміджу закладу на засадах партнерства і творчого співробітництва. Адже, саме імідж формує попит батьків на освітянські послуги саме того позашкільного навчального закладу, який, на їхній погляд, має високий рейтинг серед інших подібних закладів, що визначається, у першу чергу, якістю знань та вмінь вихованців.

Позашкільний заклад є невід’ємною частиною соціально-культурного та освітньо-виховного простору міста. Життєздатність позашкільних закладів у сучасних умовах значною мірою залежить від консолідації спільних зусиль, небайдужості громадськості до проблем позашкілля, державної підтримки цієї галузі освіти, від збалансованих та гармонійних зв’язків із різними групами громадськості, від підтримки спонсорів, меценатів. Тому важливого значення ми надаємо реалізації ідей та соціальних технологій партнерства з органами місцевого самоврядування, громадськістю, іншими освітніми та культурно-мистецькими установами м. Ніжина (НДУ ім. М. Гоголя, НУКіМ ім. М. Заньковецької, НЦСССМ, НМЦБС та ін.).

Як відомо, усе в житті починається з малого, і освіта теж закладається в ранньому віці. Знання та уміння, набуті в дитинстві, – це коріння, і чим воно міцніше, тим краще почувається людина в житті. Тому сьогодні робота з дітьми дошкільного віку – один із пріоритетних напрямів навчально-виховної діяльності позашкільних навчальних закладів, що зумовлюється зростаючим реальним соціальним попитом батьків, які бажають розвивати творчі здібності своїх дітей. Ефективною моделлю роботи позашкільного навчального закладу з формування та розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, забезпечення інтеграції у змісті дошкільної та позашкільної освіти є школа раннього розвитку дитячої обдарованості «Паростки», яка більше 25  років працює на базі нашого закладу (методист Кравченко С. В.). 

НБДЮ – багатопрофільний позашкільний заклад. Однак однією з масових і найпопулярніших серед дітей та батьків залишається художня освіта. Саме через мистецтво, художню творчість відбувається передача духовного досвіду людства, який сприяє відновленню зв’язків між поколіннями. Мистецькі колективи (Зразковий ансамбль танцю «Арабеск», вокальний ансамбль «Співаночка», гурток Акторської майстерності, гуртки образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Творча майстерня», «Берегиня», «Гроно калинове» та ін.) своїми блискучими виступами, майстерними виробами несуть радість дітям і дорослим, їх завжди із задоволенням зустрічають відвідувачі численних концертних програм, виставок у місті та за його межами.

Компетентні педагоги (Тітова М. І., Ярешко О.С., Коросько Р. В., Шевченко О. Л. та ін.) закладу підготували ціле сузір’я переможців різних рівнів, розкрили дитячі таланти у сфері інтелектуального розвитку, хореографічного, вокального, музичного та театрального мистецтва, декоративно-ужиткової, образотворчої майстерності. Ця діяльність сприяє соціальній адаптації, громадянському становленню підростаючого покоління. НБДЮ використовує кожну можливість для залучення підлітків й учнівської молоді в позашкільний процес, адже дитячо-юнацьке самоврядування безперечно залишатиметься вкрай важливим для України механізмом всебічного вдосконалення юних особистостей, лідерів нової формації, підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам ХХІ століття. 

Потужним засобом педагогічного впливу на становлення особистості, формування громадянської позиції, яка є необхідною умовою фізичного розвитку, збагачення інтелектуального, духовного й творчого потенціалу вихованців, є доцільна організація дозвілля дітей, підлітків та молоді, масово-виховна робота в позаурочний та канікулярний час (культорганізатор Мохир М. С.).  Проведення масових заходів із дітьми та молоддю є своєрідним пред’явленням результативності, якості й ефективності позашкільної освітньої діяльності як дитини, так і педагога та стимулом подальшого розвитку.

Творчість – це не тільки радість самовираження, але й прикрощі, розчарування, помилки. Шлях до творчої довершеності нелегкий. Головне, щоб атмосфера незаспокоєності на досягнутому створювалась на кожному занятті, на кожному заході, бо діти нічого не бояться, крім нудьги. Заспокоєність – це той бар’єр, за яким закінчується творчість і починається професійне вигорання педагога. Це не загрожує педагогам НБДЮ, які щопонеділка виконують «роботу над помилками», аналізують кожен крок своєї діяльності, корегують та врегульовують власні та спільні дії. Напевно тому, протягом багатьох років бренд «Ніжинський Будинок дітей та юнацтва» стабільний і затребуваний на ринку освітніх послуг міста. 

У наступному навчальному році реалізацію Програми буде спрямовано на забезпечення стійкого розвитку закладу, підсилення соціальної активності й креативної спрямованості позашкільного навчально-виховного мікросоціуму, продуктивне використання всіх організаційних і управлінських ресурсів для реалізації у закладі державної освітньої політики; забезпечення ефективності інноваційних процесів у системі позашкільної освіти в регіоні, створення рівного доступу до отримання дітьми якісної додаткової освіти за інтересами; поліпшення матеріально-технічної та навчальної бази; удосконалення змісту психолого-педагогічної, науково-методичної підготовки педагогічних працівників, здатних працювати в умовах інтенсивного інформаційного розвитку суспільства; оптимізацію мережі творчих об’єднань на основі результатів освітнього маркетингу як інструменту системного відстеження соціальних запитів споживачів освітніх послуг; результативну взаємодію з освітніми, культурно-просвітницькими, громадськими установами та організаціями; впровадження системи цільового подання інформації про заклад та презентацію досягнень через публікації в періодиці, випуск рекламної та навчально-методичної літератури.

Адміністрація та педагогічний колектив НБДЮ має власне бачення мети та завдань сучасної позашкільної освіти, можуть на практиці реалізувати ці ідеї, збудувавши технологічно продуману, адекватну майбутньому освітню систему, яка сповідує ідею гуманістичної, дитиноцентрованої освіти, зосереджується виключно на «педагогіці серця». Впроваджуючи акмеологічну модель позашкільного закладу, як закладу життєтворчості та успіху, ми щоденно доводимо, що наш успіх – це символ сучасності, спрямований на досягнення. Бо те, що ми зробимо сьогодні, ми робимо для нашого завтра.

           

            КОДЕКС ГУРТКІВЦЯ

 

  •  Кожен у гуртку повинен почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен сваритися та ображати будь-кого; агресивність – ознака слабкості.

  • Усі у гуртку рівні. Незалежно від матеріального стану, національності, статі, переконань.

  • Кожен має право на ім’я і звертатися до інших необхідно лише за іменем. „Найважливіше слово для людини – це його ім’я”.

  • Ніхто не повинен почувати себе приниженим та ображеним. Нікому не можна вигадувати будь-які прізвиська.

  • Усі повинні поважати право на власність та без дозволу не брати чужих речей, відбирати, ламати, ховати, псувати та викидати їх. Поваги заслуговує також і власність позашкільного закладу.

  • Кожен має право висловлювати та відстоювати свою точку зору з будь-якого питання. Своя думка – не злочин.

  • Бути особистістю, яка відповідає за свої слова та вчинки.

  • Не хвалитися. Особливо тим, що не є твоєю власною заслугою.

  • Не говорити за очі про людину.

 

 СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ

 

http://nbdu-nizhyn.at.ua/strategija_rozvitku_nbdju_21-24rr..docx

 

 

https://docs.google.com/document/d/11NK-h-Qlxh6cRXCNzS0Gk7Ih1xLUMnfy/edit?usp=share_link&ouid=100901457683639198592&rtpof=true&sd=true

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НБДЮ на 2021-2022 навчальний рік

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

НІЖИНСЬКОГО БУДИНКУ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

https://docs.google.com/document/d/11NK-h-Qlxh6cRXCNzS0Gk7Ih1xLUMnfy/edit?usp=share_link&ouid=100901457683639198592&rtpof=true&sd=true

 

 

ПЛАН РОБОТИ НБДЮ НА 2021-2022 навчальний рік

 

http://nbdu-nizhyn.at.ua/nbdju_osvitnja_programa_2021-2022n.r..docx

 

Річний план НБДЮ 2022-2023

 

https://docs.google.com/document/d/1X8-6XQi6qG18hdhWO7o1UivdFvpbK49r/edit?usp=share_link&ouid=100901457683639198592&rtpof=true&sd=true

 

Положення про сайт закладу:

https://docs.google.com/document/d/1-oOwQtqVfsv4f1JcRAvUown4OD46vN0c/edit?usp=share_link&ouid=100901457683639198592&rtpof=true&sd=true

 

 

 

 

 

Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в Ніжинському Будинку дітей та юнацтва орієнтована на:

  1. партнерство та професійну взаємодію у навчанні, вихованні, розвитку й соціалізації здобувачів освіти;

  2. недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

  3. академічну доброчесність та академічну свободу учасників освітнього процесу;

  4. прозорість та інформаційну відкритість закладу позашкільної освіти;

  5. сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;

  6. справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників і тренерів-викладачів;

  7. сприяння здобувачам освіти у формуванні та реалізації їхніх індивідуальних освітніх траєкторій.